מה צריך לעשות אם מרגישים כאבים בכף היד?

כאבים בכף היד יכולים להיגרם ממספר דברים. זה יכול להיות סימן למצב בסיסי כמו תסמונת התעלה הקרפלית או שזה יכול להיגרם סתם משימוש יתר בכף היד.

זיהוי גורם הכאב

הצעד הראשון הוא לקבוע מה גורם לכאב. אם זה נובע ממצב בסיסי, אז אתה צריך לראות את הרופא שלך לאבחון ותוכנית טיפול. אם זה נובע משימוש יתר, עליך לנקוט בצעדים כדי לצמצם את השימוש ולמנוע פציעה עתידית. ככלל, במקרה של ספק אתה תמיד צריך להתייעץ עם רופא אם אתה חווה כאב בכף היד שלך, כי יש הרבה סיבות אפשריות וגורמים לתסמין זה וחלקם עשויים לדרוש טיפול רפואי.

כאב שכיח וסיבותיו 

הגורמים השכיחים ביותר לכאבי כף היד הם דלקת פרקים ותסמונת התעלה הקרפלית. כאבים בכף היד יכולים להיגרם ממגוון מצבים. אלה כוללים דלקת פרקים, דלקת גידים, תסמונת התעלה הקרפלית ושברי מאמץ. דלקת פרקים היא מצב הגורם לדלקת במפרקים, בעוד שתסמונת התעלה הקרפלית היא מצב הגורם ללחץ על העצב המדיאני בפרק כף היד. מצב זה נגרם על ידי דחיסה של עצב העובר דרך שורש כף היד ואל כף היד, מה שגורם לעקצוצים, חוסר תחושה וכאב ביד.

כאב – הפסק פעילות

הצעד החשוב שיש לנקוט כאשר אתה נתקל בבעיה זו הוא להפסיק כל פעילות חוזרת שעשויה לגרום לכאב, כולל הקלדה או משחק משחקי וידאו. כמו כן, עליך להימנע מכל פעילות המחייבת אותך להשתמש בידיים שלך במשך פרקי זמן ארוכים ולוודא שאתה שומר על פרקי הידיים ישרים בזמן הקלדה או שימוש בעכבר. אך יש לשים לב שהכאב עשוי לנבוע גם מדלקת פרקים או מצבים רפואיים אחרים כמו גאוט או לופוס אריתמטוזוס. למידע נוסף ד"ר עמית קדמי

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איפה נמקם גלאי עשן
אש זהו דבר שיש להיזהר ממנו, אש לא מבוקרת יכולה להוביל לשריפה ושריפה יכולה להוביל לנזק ואף לאסון...
קרא עוד »
יול 29, 2019
5 דרכים לפתח את העסק הקטן שלך
כולנו רוצים ברמה העקרונית להפוך לעצמאיים, להפסיק להיות מנוהלים על ידי הבוס ולהתחיל לחיות חיים גמישים...
קרא עוד »
ספט 05, 2019
איך קובעים מי מוגדרים כתשושי נפש?
תשושי נפש בהגדרת החוק זכאים לקבל קצבה קבועה מביטוח לאומי. אבל מי הם תשושי נפש? שאלה טובה. באופן עקרוני...
קרא עוד »
מאי 07, 2021