קצת על תופעת הזוהר הצפוני

הזוהר הצפוני

תופעת הזוהר הצפוני היא תופעת טבע שמתרחשת באיסנלד. זו תופעת טבע שנוצרת בעת שקיים בחגורת ואן הלן מצב של עומס יתר. אלו חלקיקים הזורמים בשדה המגנטי של כדור הארץ והם מתנגשים בחומרים פלואורסצנטיים באזור היונוספירה שבאטמוספירה. העומס הזה של החלקיקים יוצר שחרור אנרגיה. כאשר יש פעילות מוגברת של השמש. רוח שמש טעונה גורמת לכך שייווצר מפגש בין אטומים טעונים. מפגש זה מצריך שחרור אנרגיה. שחרור האנרגיה מתבטא בזוהר הצפוני – התופעה שתיירים מרחבי העולם כולו טורחים ובאים לחזות בה. גם מישראל יוצאים טיולים מאורגנים ללפלנד

מתי נוכל לראות את הזוהר באיסלנד?

בין החודשים ספטמבר – אפריל ניתן לחזות בתופעה במיטבה. אם כי גם בסוף אוגוסט יוכלו מטיילים לצפות בתופעה. בשל העובדה שבעונת הקיץ איסלנד מוארת רוב שעות היממה הצפייה באורות הצפון היא בלתי אפשרית. בשעת חצות זה הזמן הנכון ביותר לצפייה.

מה לעשות כדי לראות?

לא פעם מטיילים המשתתפים בקבוצות טיולים מאורגנים ללפלנד מביטים מעלה והצוואר כבר כואב להם, אבל את האורות הם טרם הצליחו לראות… זכרו – מדובר על תופעה לא קבועה וללא שעות פעילות רשמיות… מה שאומר שאכן לא בטוח שיש כעת אפשרות לחזות באורות. נכון, טרחתם להגיע הנה כדי לחזות בתופעה. אבל זה לגמרי לא בידיים או בראש שלכם אם תצליחו לראות או לא. תוכלו לקבל עוד מידע בנושא באתר https://www.ofakim.co.il/.

לא כשיש אור

אם יש אור והיום בהיר אין טעם לנסות ולהתאמץ לריק. כי אין סיכוי לראות את האורות בשעות האור. רק בשעות החשיכה מומלץ לנסות לראות את אורות הצפון. בחודשים שבין ספטמבר למרץ יש באיסלנד שעות חשיכה רבות, עובדה שמגדילה את הסיכויים שלכם לראות את אורות הצפון.

נסו שוב ושוב

אם אתם שוהים בעיירה באיסלנד ואתם נמצאים במקום מספר לילות, מומלץ לנסות שוב ושוב. כל שעליכם לעשות זה לצאת לשטח פתוח כדי לנסות לראות את המחזה המרהיב הזה. אמנם יש כאלו שיספרו שהם הצליחו לראות גם בסביבה עירונית. אך אם טרם ראיתם נסו לצאת עם הרכב מהאזור המיושב אל שטח פתוח. יש סיכוי טוב כי תצליחו לראות את תופעת הזוהר הצפוני במלוא הדרה.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
5 סגנונות מהממים של עגילי כלות
בחרתן את השמלה, שהוביל אתכן למצוא את נעלי הכלה המושלמות, בחרתן את האיפור וכבר הספקתן לבחור את התסרוקת...
קרא עוד »
ינו 31, 2021
צילום חינה – למי הכי כדאי לפנות
האירועים המיוחדים של החיים הם כאלה שאנחנו אוהבים לראות אותם בידי צלם מתועדים. זה מאוד נפוץ לראות כי...
קרא עוד »
אוק 13, 2018
התפקיד החיוני של אדריכלות ועיצוב פנים
כמומחה ותיק בתחום העיצוב, ניכר כי אדריכלות ועיצוב פנים ממלאים תפקיד מרכזי בעיצוב חיינו וסביבתנו. הבה...
קרא עוד »
מרץ 16, 2024