מהו אימון קרוספיט ?

משטחי גומי

המונח "קרוספיט" מציין שיטת אימונים מודרנית, שתכליתה לחזק כמה מערכות בגוף בו זמנית באמצעות שילוב בין ענפי כושר שונים. מדובר בשיטה שפותחה רק בשנות ה-90  של המאה הקודמת ע"י האמריקאי גרג גלסמן והפכה מאז ללהיט ולמרכיב חשוב בעולם אימוני הכושר. העיקרון המרכזי של השיטה הינו כאמור שילוב בין מספר ענפים תוך שימת דגש על כושר גופני, ולא על פיתוח הגוף והשרירים. קרוספיט נחשב לתחום בעל השפעה מנטלית רבה על המתאמנים, בהיבטים של פיתוח כוח, גמישות, זריזות, חוזק מנטלי, יכולות התמדה והפעלת מערכת העצבים ושרירים רבים, ולכן הפך ללהיט ואומץ גם על ידי ארגונים שונים כהכשרה לעובדים. כמו כן נפתחו, גם בישראל, מועדוני חברים ייחודיים לענף זה.

עקרונות בסיסיים בקרוספיט

האימונים העיקריים הנכללים במסגרת זו הם תרגילים אירוביים, הרמת משקולות ותרגילים שונים הקשורים במשקל הגוף. לשם כך יש להשתמש במשטח מיוחד לקרוספיט וככמו כן בציוד ייעודי של משקולות יד, טבעות, פלטות, כדורי כוח ועוד. האימון עצמו מתבצע על משטח גומי ובדרך כלל באופן קבוצתי. כתוצאה מכך יש בו היבטים של תמיכה וסיוע לזולת בהתאם לצרכים ופיתוח אחווה קבוצתית. אימוני קרוספיט כוללים כאמור מגוון תפקידים ולכן ניתנים בהתאמה אישית לפי רצונו של המתאמן. ניתן כמובן לשכור מאמן קרוספיט אישי, ויתרון נוסף של הענף הוא הדילוג על פיתוח הגוף והימנעות ממראה "בריוני".

ציוד נדרש לקרוספיט

אימון קרוספיט מתבצע כאמור על משטחי גומי שנועד למטרה זו. במסגרתו יש כאמור אפשרות למגוון רחב של תרגילים ולכן כל אחד יכול לבחור ציוד לפי העדפותיו האישיות. רשימת הציוד כוללת משקולות, טבעות, חבלי קפיצה, ריגים (מערכות להצבת משקולות), מתח, גומיות התנגדות, כדורי כוח וכמובן בגדי כושר. רכישת אביזרי הקרוספיט צריכה להיות אך ורק מחברות מוכרות ובעלות מוניטין, אשר מומלצות ע"י גורמים אמינים. כדאי לזכור שהרמת משקולות כבדות מדי או חזרה מרובה על ההנפה עלולות לגרום נזקים רפואיים, ולכן יש לבנות תוכנית אימונים אישית ולהתמיד בה. כל מתאמן בקרוספיט רשאי כמובן להחליט במה יתמקד לצורך שיפור הכושר והתחושה האישית שלו.  

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כל היתרונות של ספה שנפתחת למיטה
ספה הנפתחת למיטה היא מושג של עיצוב רהיטים. הוא פותח באמצע המאה ה-19 והוא שימש בכמה בתים להגדלת אזור...
קרא עוד »
אוק 07, 2022
טונרים למדפסות – מתי צריך להחליף טונר למדפסת?
מחירים של טונרים למדפסות חשוב לבדוק טרם קניית המדפסת. כאשר טונר הדיו נגמר לא ניתן להשתמש במדפסת עד...
קרא עוד »
ינו 10, 2021
נשמת החיים של הצמיחה: מדריך אנין להבנת ציוד השקיה
השקיה יצאה ממקורותיה הבסיסיים והפכה למיזוג מורכב של מכונות ושיטות, שכל אחת מהן עונה על צרכים וסביבות...
קרא עוד »
אוק 03, 2023