חבלות בשיני חלב – מה עושים?

שיני חלב

רוב החבלות הנגרמות לשיני החלב שלנו שלרוב קורות אצל ילדים בזמן משחק מתרחשות בכמה מצבים. ישנם מכות שרק יכאיבו לשן אך לא יגרמו לו יותר מידי נזק וישנם מכות שיגרמו לנזק בשן מה שכנראה יגרם מחבלה חזקה יותר כמו נפילה מאופניים או נפילה באמצע ריצה וכדומה.

מה עושים בזמן חבלות בשיניים? 

כאשר נגרם לשן חבלה שנראית כרצינית מידי, יש להגיע מהר ככל שניתן אל המרפאה הקרובה לצורך אבחון עוצמת הבעיה. לפעמים הכאב מנפילה יכול להיות גדול אך השן עצמה לא בהכרח שנפגעה איך במצב שמרגישים חתיכות בפה של חלקי שן הרי שכאן המצב חמור יותר וההגעה לרופא תצטרך להתבצע מהר יותר כדי לאטום את השן ולהתחיל בסדרת טיפולים המיועדים לכך.

במצב של דימום מהפה אין צורך להיבהל יתר על המידה שכן זה מצב טבעי למדי שבזמן שבר שן החלקים הקטנים יכולים לגרום לחתך קטן בחניכיים ומשם הדם יצא אך כמובן שכל מקרה ומקרה יטופל לגופו.

חבלה בשיני חלב, איך מתמודדים? 

גם כאן, כבכל שן אחרת בפה, לעיתים נראה שברים בשיניים אך חבלות בשיני חלב, הנפוצות יותר הן דווקא שינוי מקום השן בלסת. השן תראה כאילו היא נכנסה פנימה אל תוך הפה, ולפעמים היא נראית ארוכה יותר וכביכול יצאה מעט החוצה מעצם הלסת, לעיתים שיני חלב נראות לנו קטנות יותר בפתאומיות, היות והן נכנסות לתוך עצם הלסת, מה שבהתחלה מבהיל קצת ולעיתים השן נכנסת כולה אל תוך העצם בלסת כך שלא ניתן לראותה כלל. 

איך נרגיש ששן החלב נשברה? 

במקרים אלו של שבירת שן או סדק מסויים בהם, עשויים לחשוב שהשן יצאה החוצה במלואה ויצאה מהפה. כמובן שיש חבלות נוספות כגון שברי שורש ועוד שברים מסוגים שונים ושילוב של חבלות שונות כמו תזוזה של השן ממקומה וגם שבר כותרת.

חשוב לא להילחץ מכל שבר שלא יהיה בשן אלא לפעול מהר ולהגיע בהקדם אל רופא השיניים כדי שזה יאבחן את הבעיה ויתן טיפול מהיר וזריז ככל האפשר.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
למה עריכת ספרים תעשה את ההבדל בין ספר מצליח לכישלון?
כל סופר בין בתחילת דרכו ובין כזה שכבר כתב עשרות ספרים רוצה שספרו יהווה הצלחה מסחררת. כולם רוצים...
קרא עוד »
נוב 10, 2020
סודות פנימיים: חשיפת האמת על טיסות ועסקאות משתלמות
ככל שהביקוש לנסיעות ממשיך לנסוק, שליטה באמנות של מציאת טיסות זולות ועסקאות ללא תחרות הפכה חיונית...
קרא עוד »
אפר 06, 2024
הצגות קיץ לילדים 2019
לקראת חופשת הקיץ של שנת 2019 , השקיעו מועצות מקומיות ועיריות של ערים גדולות, לא מעט, בתכנון ובחירת...
קרא עוד »
יול 18, 2019